The Rider, eloxiemos agora a homes xa-non-famosos

Nunha charla que tivo lugar en Vigo no 2016, na frustrada escola de audiovisuais 35.ESAV, o cineasta Oliver Laxe expuxo, entre outras claves da súa concepción do cinema, a idea da submisión soberana. Este termo, acuñado polo teólogo alemán Dietrich Bonhoeffer -morto aforcado polos nazis por tentar asasinar a Adolf Hitler-, vén a referirse, en […]

Visages, Villages, a dimensión épica da vida cotiá

Nunha foto recente do seu Instagram (do 13 de maio de 2018) vemos a Agnes Varda compartindo plano coas actrices Ava DuVernay, Cate Blanchett e Deborah François no festival de Cannes. Mentras elas tres sorrín de fronte á cámara coa naturalidade que dá a práctica, a mirada de Varda está clavada nalgún punto do fora […]

Frozen Time: Dawson City, Sobre a Memoria, o Arquivo e o Olvido

“[…] we have early cinema. You can’t say we have early literature, or early painting. From that, I became interested in first how is primitive man depicted in primitive cinema, and the idea is that we’ve grown with cinema, we’ve changed with cinema, and cinema has changed us.” Bill Morrison (Entrevista aparecida en thefilmstage.com o […]

Dous fragmentos dos diarios de Jonas Mekas

Xullo de 1946, campo de desprazados de Wiesbaden Escoito esta palabra todos os días, a toda hora. A palabra é TRABALLO. E vexo un robot. Un robot de aceiro en movemento. Ah, o tempo é diñeiro! Canto custa o teu corazón? Mércoo TRABALLO! Vexo a millóns de escravos cavando canles, construíndo encoros, instalando tuneis, construíndo […]

FLORIDA_PROJECT_01

The Florida Project, a infancia na periferia dos paraísos da abundancia

the florida project [sean baker, 2017 | estados unidos] As películas “con nenos” constitúen un xénero propio dentro da historia do cinema. A súa xenealoxía está pragada de artefactos manipuladores e sensibleiros que buscan a bágoa fácil, o sorriso empático ou a emoción pasaxeira a través das imaxes en movemento de todo tipo de rapazada. […]